Uniunea Europeana     Guvernul Romaniei   Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice   Instrumente Structurale 2007-2013

Ministrul Eduard Hellvig a semnat un contract de finanțare la Craiova

24 Iulie 2012

„Contractul de finanţare pe care l-am semnat astăzi creează două premise extrem de importante pentru dezvoltare: pe de o parte, o sumă considerabilă va intra în bugetul local şi va crea locuri de muncă, aceasta fiind dealtfel şi una dintre priorităţile Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, iar pe de altă parte va facilita alinierea comunităţilor locale la nivelul secolului XXI," a declarat Eduard Hellvig, ministrul dezvoltării regionale şi turismului, marţi, 24 iulie 2012, la Craiova, la semnarea contractului Reabilitarea infrastructurii rutiere pe relaţia Nord - Sud - Est a Polului de Creştere Craiova în vederea fluidizării traficului în Zona Metropolitană Craiova, finanţat prin Programul Operaţional Regional.

Proiectul face parte din Planul integrat de dezvoltare Craiova - pol de creştere în construcţia de maşini şi industria electrotehnică. Misiunea Planului integrat de dezvoltare este de a transforma Zona Metropolitană Craiova într-un spaţiu atractiv şi competitiv la nivel european, un important centru economic în construcţia de maşini şi industria electrotehnică şi un puternic mediu academic.

 

Proiectul are o valoare totală de 83.919.755,04 de lei, din care 65.160.578,28 de lei reprezintă finanţare nerambursabilă, şi se va derula pe parcursul a 28 de luni.

Obiectivele specifice urmărite de proiect sunt îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de transport în Zona Metropolitană Craiova prin modernizarea a 139.017 mp de suprafaţă carosabilă pe străzile Râului, Caracal şi Bariera Vâlcii şi prin crearea de piste pentru biciclete pe străzile Râului şi Caracal pe o suprafaţă de 11.202 mp, extinderea infrastructurii de utilităţi publice pe strada Bariera Vâlcii prin introducerea canalizarii pluviale pe o lungime de 1800 m şi amenajarea de rigole carosabile pe o lungime de 1460 m şi reducerea efectelor congestionării urbane asupra mediului pe strada Râului prin casetarea canalului colector pe o lungime de 310 m. Toate acestea vor conduce la reducerea cu 30% a timpului de călătorie în oraş la finalizarea perioadei de implementare a proiectului şi la creşterea cu 6% a numărului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun pe rutele aferente străzilor Râului, Caracal şi Bariera Vâlcii la doi ani de la finalizarea proiectului.